Wszystko zaczęło się od miłości… do Porsche. Szkice na kartkach, pierwsze projekty i samochody. Kilka lat później pojawiło się pierwsze czarne 911 sc. Tak zaczęła się przygoda, która w ciągu kilku miesięcy zamieniła mały projekt w poważny biznes. Praca nad renowacją jednego auta była zaledwie początkiem do dostrzeżenia poważnego potencjału biznesowego w niszy jaką jest branding samochodów.
Od samego początku mieliśmy świadomość, że Car Bone będzie silny – silny siłą pasji swoich klientów do motoryzacji. Bezpośredni kontakt z ekipą Car Bone, sklep internetowy, możliwość personalizacji każdego zamówienia oraz informowanie o wszystkich etapach projektu stanowiły od początku o sukcesie marki na rynkach zachodnich i daleko wschodnich.
Produkty i usługi oferowane przez Car Bone są tak niszowe, że zainteresują tylko bardzo wąską grupę klientów. Skąd więc sukces? Kryje się on w przemyślnej koncepcji – mała, ale wierna i zaangażowana grupa fanów stanowi dla marki większą wartość (również biznesową) niż tysiące anonimowych klientów kupujących pojedyncze produkty.
Identyfikacja budowana była w oparciu o to, co w marce najważniejsze – dużą pasję do motoryzacji. Przekierowanie działalności w kierunku estetyki Porsche doprowadziło również do uspokojenia designu i licznych nawiązań do estetyki lat 70’ i 80’. Efektem takiego kierunku myślenia była m.in. sesja zdjęciowa promująca fartuch roboczy zrealizowana w warsztacie samochodowym.
Jednym z aspektów wdrażanej strategii było określenie rodzaju komunikacji firmy. Car Bone to młoda i bezpośrednia marka, podobna do swoich klientów, dlatego tak ważne było by pojawiła się dokładnie tam gdzie oni.
Dotarcie do tak małej i wyspecjalizowanej grupy odbiorców możliwe było tylko dzięki stałej aktywności na tematycznych forach internetowych, grupach i facebooku gdzie stopniowo pojawiały się informacje o działalności firmy. Również obecność pracowników na czatach i Skype, ich gotowość do pomocy i chęć wymiany pomysłów ważyła w pierwszych miesiącach o pozyskiwaniu kolejnych zleceń.
Strona Car Bone zbudowana została w technologii Responsive Web Design, co pozwala bezstratnie otwierać ją na każdego rodzaju urządzeniach – komputerach, tabletach czy smartphone’ach. Została ona wzbogacona również o sklep internetowy wykonany na bazie szablonu WordPressa i WooCommerce, gwarantujących szybkie i relatywnie tanie wdrożenie, posiadających aż 10% udział w rynku sklepów webowych uzyskawszy 2 mln pobrań tylko w 2014.
„Mądre rozwiązania to dobre rozwiązania, nie tylko dla ograniczonego budżetem start-upu.” Paweł Kalinowski, współwłaściciel Car Bone
Car Bone jest niezbitym dowodem na to, że pasja poparta przemyślaną strategią jest pewnikiem dla osiągnięcia biznesowego sukcesu.