PL / EN
Copyright 2021 Synkro Sp.J.

Car Bone

Corporate Identity, Graphic Design, Web Development

Jak niszowa marka może dotrzeć do bardzo wąskiej grupy klientów?

Jak to się zaczęło

We are SYNKRO

Wszystko zaczęło się od miłości… do Porsche. Szkice na kartkach, pierwsze projekty i samochody. Kilka lat później pojawiło się pierwsze czarne 911 sc. Tak zaczęła się przygoda, która w ciągu kilku miesięcy zamieniła mały projekt w poważny biznes. Praca nad renowacją jednego auta była zaledwie początkiem do dostrzeżenia poważnego potencjału biznesowego w niszy jaką jest branding samochodów.

Od samego początku mieliśmy świadomość, że Car Bone będzie silny – silny siłą pasji swoich klientów do motoryzacji. Bezpośredni kontakt z ekipą Car Bone, sklep internetowy, możliwość personalizacji każdego zamówienia oraz informowanie o wszystkich etapach projektu stanowiły od początku o sukcesie marki na rynkach zachodnich i daleko wschodnich.

Produkty i usługi oferowane przez Car Bone są tak niszowe, że zainteresują tylko bardzo wąską grupę klientów. Skąd więc sukces? Kryje się on w przemyślnej koncepcji – mała, ale wierna i zaangażowana grupa fanów stanowi dla marki większą wartość (również biznesową) niż tysiące anonimowych klientów kupujących pojedyncze produkty.

Strategia wizualna

We are SYNKRO

Identyfikacja budowana była w oparciu o to, co w marce najważniejsze – dużą pasję do motoryzacji. Przekierowanie działalności w kierunku estetyki Porsche doprowadziło również do uspokojenia designu i licznych nawiązań do estetyki lat 70’ i 80’. Efektem takiego kierunku myślenia była m.in. sesja zdjęciowa promująca fartuch roboczy zrealizowana w warsztacie samochodowym.

Jednym z aspektów wdrażanej strategii było określenie rodzaju komunikacji firmy. Car Bone to młoda i bezpośrednia marka, podobna do swoich klientów, dlatego tak ważne było by pojawiła się dokładnie tam gdzie oni.
Dotarcie do tak małej i wyspecjalizowanej grupy odbiorców możliwe było tylko dzięki stałej aktywności na tematycznych forach internetowych, grupach i facebooku gdzie stopniowo pojawiały się informacje o działalności firmy. Również obecność pracowników na czatach i Skype, ich gotowość do pomocy i chęć wymiany pomysłów ważyła w pierwszych miesiącach o pozyskiwaniu kolejnych zleceń.

  

Technologia

We are SYNKRO

Strona Car Bone zbudowana została w technologii Responsive Web Design, co pozwala bezstratnie otwierać ją na każdego rodzaju urządzeniach – komputerach, tabletach czy smartphone’ach. Została ona wzbogacona również o sklep internetowy wykonany na bazie szablonu WordPressa i WooCommerce, gwarantujących szybkie i relatywnie tanie wdrożenie, posiadających aż 10% udział w rynku sklepów webowych uzyskawszy 2 mln pobrań tylko w 2014.

Podsumowując

We are SYNKRO

„Mądre rozwiązania to dobre rozwiązania, nie tylko dla ograniczonego budżetem start-upu.” Paweł Kalinowski, współwłaściciel Car Bone

Car Bone jest niezbitym dowodem na to, że pasja poparta przemyślaną strategią jest pewnikiem dla osiągnięcia biznesowego sukcesu.